Bakteriologija

Bakteriologija predstavlja granu biologije cija je uloga da proucava morfoloska i uzgojna svojstva bakterija, njihov rast, metabolizam (mijenu tvari) i genetiku.

Bakteriologija

Dijagnostifikovanje bakteroloških infekcija sprovodi se pomoću standardnih bakterioloških tehnika i seroloških dijagnostičkih testova. Kada je reć o ispitivanju osetljivosti bakterija na delovanje antibiotika, ovo ispitivanje se izvodi po preporuci i standardu CLSI (Clinical and Laboratory Standard Institute, USA).

Šta se koristi za ispitivanje prisutnosti baketerije i njenih osobina ?

Prilikom ispitivanja koji se vrše da bi se ustanovilo prisustvo bakterije ili bakterija u organizmu pacijenta, koriste se sledeći uzorci :

• bris (oka, uha, nosa,guše, jezika, desni, kože, akne, rane, uretre, glansa, vagine, vulve, cerviksa),
  • urin,
  • sputum,
  • iscedak dojke,
  • eksprimat prostate,
  • sperma,
  • stolica,
  • krv.

U okviru laboratorije uvek je prisutan klinički mikrobiolog, pa samim tim pacijent može zatražiti konsultaciju sa njim i pre procesa davanja uzorka, ali i prilikom tumačenja i prezentacije rezultata.

Bakteriološke - serološke analize izrađuju se iz krvi pacijenta i imaju za cilj dokazivanje prisustva antitela na bakterije, uzročnika polno prenosive bolesti ali  i drugih bolesti kao što su :

• sifilis,
  • mikoplazma pneumonije,
  • helikobakter,
  • boreliju,
  • hlamidiju trahomatis.

Bakterije i bakterijske infekcije

Mycoplsma pneumoniae je bakterija koja predstavlja izazivaca respiratornih infekcija. Veoma lako se širi na bronhije i alveole, i izaziva netipičnu upalu pluća. Mladi ljudi  najčešće oboljevaju  , a postoji i mogućnost porodičnih epidemija. Odredjene bakterijske infekcije prolaze sa blagom klinickom slikom i nije ih moguce dijagnostifikovati.

U okviru laboratorije poliklinike Drašković, dijagnostikuju se antitela klase IgG i IgM na M. pneumoniae.

Helicobacter pylori je bakterija koja obično izaziva infekciju sluzokože želuca kroz formu akutnog ili hroničnog gastritisa. Otprilike 50% ljudske populacije na svetu inficirano je, a broj obolelih raste kako je čovek stariji. U današnje vreme smatra se da dugotrajno nelečena infekcija postaje pogodna za razvoj kancera ( raka ) želuca.

U okviru laboratorije poliklinike Drašković, dijagnostikuju se antitela klase IgG i IgA.

Borelia burgdorferi je bakterija koja je izazivač Lajmske bolesti. Prenose je zaraženi krpelji. Ovoj bolesti izloženi su svi koji provode vreme u prirodi u kojoj ima zaraženih krpelja, a posebno oni koji su profesionalno izloženi, tj. koji rade u šumskim oblastima.

Lajamska bolest se postepeno i podmuklo razvija, i to u nekoliko faza. Ima hroničan tok, pa se samim tim preporučuje da se nakon ujeda krpelja uradi testiranje krvi.

U okviru laboratorije poliklinike Drašković, radi se dokazivanje specifičnih IgG i IgM antitela i potvrdni test, Western blott.

Usled ozbiljnosti i mogućih komplikacija Lajamske bolesti, i zbog započinjanja terapije, nakon dobijanja pozitivnih rezultata ELISA tehnikom, stalno se preporučuje da se odradi i Western blott na Boreliju Burgdorferi.

Pogledajte još stranice :

Mikrobiologija                                     Virusologija                                     Parazitologija