Centar za hemoroide

Hemoroidi odnosno šuljevi predstavljaju prosirene vene koje su smeštene ispod sluzokože zavrsnog dela debelog creva i čmara. Hemoroidi su oteceni krvni sudovi koji su prosireni usled jakog pritiska. Oblik hemoroida je kao izbočenje, odnosno kao čvorić. U zavisnosti od uznapredovalosti i stadijuma bolesti, u praksi se može naići na različite velicine.

Završni deo debelog creva karakteriše direktan spoj arterija i vena. Spoj se vrsi preko pomoću šantova, pa krv iz arterija hemoroida odlazi u vene hemoroida. U slučaju kada je taj spoj konstantno otvoren, može doći do povećanja protoka krvi, pa je posledica toga prosirenje vena hemoroida kao i uvećanje hemoroidnih cvorova.

Hemoroidi su se lečili još u doba antičkog vremena, odnosno sam Hipokrat ih je lečio. Danas se hemoroidi smatraju savremenom bolešću. Statistike pokazuju da preko polovine osoba starijih od 30 godina, poseduje negativna i neprijatna iskustva sa hemoroidima. Broj osoba sa simptomima ove bolesti konstantno raste.

Simptomi hemoroida

Najcesci simptomi hemoroida su krvarenja i ispadanja tokom defekacije. Ukoliko dođe do ispadanja napolje, bez mogucnosti repozicije, unutrasnji hemoroidi mogu izazvati ogromne bolove.

Najčešći simptomi hemoroida

• svrab,
  • peckanje,
  • problemi i bol prilikom vrsenja nuzde,
  • ispadanje.

Krvarenja hemoroida mogu biti manja ali česta, na koje čovek ponekad ne obraća pažnju. Ona mogu implicirati tešku anemiju sa svim simptomima anemijske boesti, pa čak i do onih intezivnih koja mogu dovesti do ogromnog gubitka krvi i ugrozavanja života.

Prvi simptomi, odnosno ono što pacijent uglavnom prvo primeti jeste svetlocrvena krv na papiru, vešu, wc šolji, i to nekada zna da bude zastrašujuće.

Ukoliko primetite ove simptome, obavezno posetite svog lekara.

Više informacija o lecenju ove bolesti pogledajte na stranici Lecenje hemoroida.

Na sajtu www.operacijahemoroida.com  informišite se detaljnije o ovoj temi.

ivan stefanovic

17.03.2016 06:52

Koji doktor leci hemoroide. Kom doktoru da se obratim? Gasto, dermatologu?

Hvala,

Ivan

Natasa Jovicic

22.03.2016 17:00