Sta je fimoza ?

Reklo bi se da u medicini ne postoji bolest, odnosno oboljenje koje se brzo i lako leci. Međutim ukoliko se ne leči,  može stvoriti više neprijatnosti i tegoba, pa čak može i dovesti do ozbiljnih komplikacija.

Fimoza je oboljenje koje predstavlja otežano, ili potpuno onemogućeno prevlacenje kozice penisa preko glavica. Dakle, glavić penisa se ne može osloboditi, ponekad samo prilikom erekcije, a ponekad u opuštenom stanju.

Pored navedenog, postoji i situacija  kada je uzica (frenulum) sa donje strane glavića kratka pa prilikom prevlačenja kožice ta uzica povlači glavić penisa na dole. Ovo može biti jako bolno i može smetati prilikom normalnog odvijanja seksualnog odnosa. Uzica,tj. frenulum često puca, prilikom čega nastaju bolne ranice koje posle teško zarastaju. Kada zarastu može se dogoditi da dođe do još većeg skraćenja frenuluma.

Kako i kada nastaje fimoza ?

Oboljenje zvano fimoza moze biti urođeno, ali i steceno. Dakle to znači da se može dobiti u bilo kom životnom dobu.
Stariji muškarci se ponekad stide kada otkriju da imaju ovu bolest, jer su ubeđeni da od fimoze boluju samo deca i dečaci. To nije tako.

Fimoza se može javiti bilo kada, a tačan uzrok zbog kojeg dolazi do ovog oboljenja nije poznat. Pretpostavka je da do nje dolazi ukoliko se ne održava adekvatna higijena posle seksualnog odnosa kada dolazi do infekcije ili dejstva samog ejakulata na prepucijum.

Osobe koje imaju povišen nivo šećera u krvi, sklonije su oboljenju, tj. češće dobijaju fimozu.

Fimoza - simptomi

Fimoza može  dovesti do:

• smetnji prilikom seksualnih odnosa
  • otežanog ili skoro nemogućeg održavanja higijene
  • pojave jakih ili slabih bolova

Takođe, fimoza može postojati i bez bilo kakvih simptoma. Ipak, pre ili kasnije javljaju se:

• infekcije
  • svrab
  • crvenilo
  • bolovi
  • otežano mokrenje

Sužena i patološki izmenjena kožica  podložna je pucanju. Pukotine koje nastanu teško zarastaju i kasnije dosta bole. Kada pukotine jednom zarastu onda je proces prevlačenja kožice još teži sve do trenutka dok ne postane nemoguć čak i pri opuštenom stanju. Tada su stvoreni uslovi za nastanak infekcije, sa svim mogućim daljim komplikacijama.

Fimoza - komplikacije

Kao što je navedeno, otežano ili nemoguće održavanje higijene dovodi do infekcija. Infekcija se karakteriše pojavom svraba, crvenila, bolova i otoka kože glavića i prepucijuma. Pored svega toga, infekcija je i uzrok za nastajanje prekanceroznih stanja pa čak i pojavi karcinoma  (glavića) i prepucijuma. Karcinom se teško leči. Može čak biti potrebna delimična ili potpuna amputacija (odsecanje) penisa a često ima i smrtni ishod.

Dakle, zaključak je daprisustvo fimoze povećava sam rizik od nastanka raka penisa. Treba imati u vidu i ostale faktore koji prema ispitivanjima još dodatno povećavaju rizik i opasnost od nastanka raka penisa. To su :

• postojanje polnih bradavica
  • više od 30 seksualnih partnera
  • konzumiranje cigareta.

Fimoza - Lecenje

Oboljenje zvano fimoza, leči se preko operativnog zahvata. U pitanju je manja hirurška intervencija koja se često radi  u  lokalnoj anesteziji, pa je pacijent svestan u toku operacije, uz odsustvo bolova.

Nakon operativnog zahvata pacijent se potpuno normalno kreće, normalno urinira i  nastavlja svoj normalan način života - uz određene zabrane kao što su kupanje u moru, u bazenu kao i seksualnog odnosa u određenom vremenskom periodu.

Proces oporavka podrazumeva period oko 3 nedelje.

Nakon prestanka anestezije, pacijent može osetiti lakši oblik tištanja, ali bez jakog bola. Kod muškaraca obično postoji strah kada je ova operacija u pitanju, ali za tako nešto nema razloga. Naš urolog nakon operacije uvek upita pacijenta za utisak, i svi naši pacijenti objašnjavaju da su očekivali jak bol i da su se nepotrebno uplašili pre same operacije.

Za detaljnije informacije vezane za mogućnost lečenja fimoze, neophodno je obaviti Uroloski pregled, i konsultovati se sa našim urologom.

Ukoliko imate problema sa opisanom vrstom bolesti, kontaktirajte nas putem stranice Kontakt i zakažite pregled kod našeg urologa. Rešimo problem na vreme!

Ivan

14.01.2016 17:04

poštovani imao sam hirušku intervencuju fimozizu i proširivao sam uretru znate ono sa onom plastikom pre desetak godina odrađeno je extra posle izvesnog vremena otprilike posle godinu dana pa sve do danas imam problema sa potencijom inače sad imam 50 godina dali tože da ima veze sa tim i tadašnjim intervencijama i šta dalje ja sam u godinama u kojim nebi trebalo još dugo da imam problema sa tim napominjem da već desetak godina imam izvesnih problema nisam imao hrabrosti da se javim lekaru ali se već brinem unadi da će te mi odgovoriti hvala unapred s pozdravom Ivan.