Ginekologija i urologija

U poliklinici dr Drašković se pored redovnih pregleda, dijagnostikovanja i operativnog rešavanja mnogih bolesti iz oblasti opšte, vaskularne i plastične hirurgije, vrše i pregledi i lečenja bolesti iz oblasti ginekologije i urologije.

Ginekologija i ginekoloski pregledi

Fizički pregled genitalnih organa i karlice kod ženskih osoba predstavlja Ginekoloski pregled. Ovi pregledi služe lekarima, tj ginekolozima da definišu i ispitaju veličinu i poziciju vagine, jajnika, uterusa i cerviksa. Kao deo brige o zdravlju ženske osobe, ginekoloski pregled čini jako bitnu stavku jer deluje preventivno. Još neki od razloga zbog kojih je jako bitno redovno posećivati ginekologa, jeste mogućnost da se pomoću ovih pregleda na vreme detektuju sledeće vrste bolesti :

• Rak ( karcinom ) grlića materice

• Polno prenosive bolesti

• Ostali reproduktivni problemi.

Prevencija karcinoma grlića materice

U našoj zemlji, rak grlića materice zauzima visoku drugu poziciju po pitanju učestalosti, odmah posle karcinoma dojke. Na osnovu ovih podataka, karcinom grlića materice čini veliki problem kod ženskog pola i zbog toga su redovni ginekoloski pregledi jako bitan faktor u suzbijanju i detektovanju ove bolesti na vreme. Pregledi se moraju obavljati jednom godišnje uz obaveznu uključenost PAPA testa ( Papanikolau test ).

Polno prenosive bolesti

Polno prenosive bolesti , tj. venerične bolesti i  mnoge vrste virusa koji su i uzročnici istih, danas su široko rasprostranjene i šire se velikom brzinom. Neophodno je učiniti određene korake i mere kako bi se ljudski rod zaštitio. Danas postoji jako veliko broj vrsta i tipova virusa i polno prenosivih bolesti. Čovek mora biti informisan o njima jer je to jedan od načina kako preventivno reagovati na opasnost od polnih bolesti.

Najzastupljenije vrste polno prenosivih bolesti su :

Urologija i uroloski pregledi

Ako je ginekologija grana medicine koja izučava i leči genitalne organe žena onda je za muškarce to urologija. Muškarac ne sme čekati bol da bi posetio svog urologa. Oboljenja urinarnog trakta jako su česte. Veoma je važno da se kod prvih oblika simptoma planira uroloski pregled. Pomoć stručnog lica neophodna je osobama koje imaju probleme u vidu mokrenja i promena u mokrači, kao i bolom u donjem stomačnom delu.

Urologija je jedna od najstarijih grana hirurgije. Smatra se da je jedna od najstarijih operacija u istoriji bila cirkumcizija (obrezivanje), koja je zabeležena još u Starom Egiptu. U staroj Grčkoj su rani hirurzi još pre 2500 godina vršili vađenje kamena iz mokraćne bešike, perinealnim, ili suprapubičnim pristupom.

botoks

Prikaz cirkumcizije na Ankmahorovoj grobnici, oko 2355-2343 godine p.n.e.

U današnje vreme, urologija oblast medicine koja se brzo razvija i prati razvoj medicinske tehnologije. Savremeni urolozi su obučeni za izvođenje minimalno invazivnih tehnika i različitih procedura, kao što su ultrazvuk, endoskopija i upotreba lasera u lečenju benignih i malignih bolesti urogenitalnog trakta. Treba reći i da su upravo urolozi pioniri u upotrebi robota u laparoskopskoj hirurgiji.

Urologija se deli na nekoliko disciplina:

• Urološka onkologija - bavi se lečenjem malignih bolesti urogenitalnog sistema, kao što su karcinomi prostate, mokraćne bešike, bubrega, uretera, testisa i penisa. Urolog se uglavnom bavi hirurškim lečenjem ovih bolesti, ali i medikalnim lečenjem, sam ili uz pomoć onkologa.

• Rekonstruktivna urologija - bavi se rekonstruktivnim operacijama urogenitalnog sistema, zbog različitih povreda, anomalija, ili drugih urođenih i stečenih stanja koja dovode do opstrukcije urinarnog trakta (bubrežne karlice, uretera, strikture uretre itd). Često se izvode i rekonstrukcije mokraćne bešike i genitalija, zbog različitih razloga.
  • Dijagnostika i imidžing u urologiji: to je skup svih radioloških i endoskopskih dijagnostičkih procedura u urologiji
  • Andrologija se bavi problemima muškog reproduktivnog sistema, odnosno, seksualnom i erektilnom disfunkcijom, infertilitetom i hormonskim poremećajima povezanim sa starenjem
  • Endourologija je grana urologije koja se bavi zatvorenim manipulacijama unutar urinarnog trakta. Za razliku od otvorene hirurgije, endourologija se izvodi uz upotrebu malih kamera i instrumenata koji se uvode u urinarni trakt. Transuretralna hirurgija je kamen temeljac endourologije. Kroz uretru mogu da se učine različite endourološke intervencije na prostati i mokraćnoj bešici, uretri i ureterima, kao i različite procedure za rešavanje kamena u urinarnom sistemu.
  • Neurolourologija se bavi neurološkom kontrolom urogenitalnog trakta i različitim stanjima koja dovode do nenormalnog akta mokrenja, kao što su stanja koja su posledica moždanog udara, multiple skleroze, Parkinskonove bolesti, povrede kičmene moždine. Ovako nastaju različiti poremećaji mokrenja, kao što su inkontinencija, hiperaktivna bešika, retencija urina itd. Tačnom dijagnostikom ovih poremećaja se bavi urodinamika, merenjem protoka urina, pritisaka u mokraćnoj bešici i uretri itd.
  • Uroginekologija, ili ženska urologija se bavi dijagnostikom i lečenjem inkontinencije urina kod žena.
  • Laparoskopija je oblast urologije koja se brzo razvija. Laparoskopske procedure koje se izvode uz pomoć robota, danas se izvode veoma često, naročito u SAD i drugim zemljama sa razvijenom i bogatom medicinom. Sa druge strane, robotizovane procedure značajno povećavaju troškove lečenja, koji nisu proporcionalni benefitu za pacijenta.
  • Transplantacija je posebna oblast urologije, kojom se bavi tim koji se sastoji od urologa, nefrologa i često, vaskularnih hirurga. Transplantacije bubrega čine oko 60% svih transplantacija organa.

Problemi koji se javljaju kod muškaraca, odnosno najčešća oboljenja jesu :

U prijatnom ambijentu i u opuštenoj atmosferi stručnjaci poliklinike Drašković brinu se o Vama i Vašim zdravstvenim problemima. Lečenje proširenih vena operativnim i neoperativnim metodama. Operacija vena klasičnom metodom, operacija vena laserom, operacija vena radio talasima i operacija vena vodenom parom