Ginekoloski pregledi

Ginekološki pregledi predstavljaju fizički pregled male karlice i genitalnih organa kod žene. Ginekološki pregledi pomažu lekarima da ispitaju poziciju i veličinu veličinu  vagine, cerviksa, uterusa i jajnika. Pregled je važan deo brige o zdravlju odrasle žene kao i važan deo preventive. Još jedan od razloga zbog kojeg je ginekološki pregled jako bitan jeste detektovanje karcinoma u najranijoj fazi, potom infekcija, polno prenosivih bolesti i ostalih reproduktivnih problema.

Ginekoloski pregledi se vrše :

• Radi regularne provere statusa. U toku pregleda, može se uzeti bris za Papanikolau test.
  • Zbog ispitivanja prisustva infekcija - gljivicne infekcije ili bakterijska vaginoza.
  • Da bi se dijagnostikovale polno prenosive bolesti - hlamidija, gonoreja, herpes, trihomonas, HPV...
  • Zbog otkrivanja uzroka neregularnog krvarenja iz uterusa.
  • Zbog identifikacije morfološke abnormalnosti organa male karlice - fibromi, ovarijalne ciste, prolaps uterusa.
  • Zbog otkrivanja  bola u abdomenu
  • Radi utvrđivanja kontracepcijske terapije. Određena sredstva za kontracepciju zahtevaju pregled ( dijafragma, spirala)

Ginekoloski pregledi  - Vaginalni brisevi

Pregledi vaginalnog sekreta, odnosno vaginalni bris, predstavlja jednostavnu i bezbolnu metodu ispitivanja sekreta pokupljenog iz vagine (sa prednje i zadnje usne, kao i kanala grlića materice). Na osnovu uzetog uzorka, pravi se citološki razmaz, koji dalje fiksira na mikroskopskoj pločici. Takođe se boji specijalnim bojama. Nakon bojenja, vrši se mikroskopska analiza morfoloških osobina sekreta, kao i ćelija u njemu. Na osnovu ovih analiza mogu se otkriti znaci zapaljenja vagine, potom grlića materice, kao i uzročnici infekcije, dobroćudne i zloćudne ćelije i dr.

Više informacija o samom pregledu možete pronaći na stranici Vaginalni brisevi.

Ginekoloski pregledi - Kolposkopija

Kolposkopija je pregled grlića materice i dela vagine. Ona je pomoćna dijagnostička metoda i  ima za cilj određivanje rasporeda abnormalnog skvamoznog epitela. Pored toga ima i ulogu u  preciziranju delova iz kojih se može uzorkovati odnosno uzeti tkivo za biopsiju.  Za ovaj pregled koristi se izvor jake svetlosti i aparat po imenu koloskop, koji je za ovu namenu konstruisan još davne 1925. godine, koji uveličava sliku 20 do 50 puta. Osnovna karakteristika i značaj ove metode ogleda se u tome što se pomoću nje može dijagnostifikovati karcinom.

Više informacija pronađite na stranici Kolposkopija

Ginekoloski pregledi - Cervikalni brisevi

Uz pomoć ovog pregleda utvrđuje se prisutnost patogenih organizama kao što su bakterije, gljivice i dr. Postupak podrazumeva da ginekolog pod instrumentom ( spekulumom) ima direktan i jasan uvid i pristup grliću materice. U zavisnosti od nalaza pregleda, potom sterilnim štapićem ( sa vatom na vrhu) uzima bris cervikalne sluzi sa samog cerviksa.

Više o ovom pregledu i dijagnostici cervikalnih infekcija možete proćitati na stranici Cervikalni brisevi

Ginekoloski pregledi - cena

Cena ginekoloskih pregleda varira od ordinacije do ordinacije, ali i od vrste pregleda koji ginekolog sprovodi. Za informacije o zakazivanju pregleda i konsultacija sa našim ginekologom, kao i cena svih vrsta pregleda, obratite nam se putem telefona ili popunjavanjem pisane forme na stranici Kontakt.